My Cooking Dairy ..... From touch of my hand .... Some my story

Monday, July 23, 2012

Iftar ke-3.....ringkas2 aja

Alhamdulillah dah masuk hari ke - 3 kita menunaikan ibadah puasa. 
Hari pertama iftar kami di majlis berbuka bersama delegasi UKM termasuk TNC nya juga yg datang berkunjung ke Fukuoka, menu nasi beriani bangladeshi, dessert kami pakat2 bawa.
Hari ke-2, iftar kami kt masjid yg dianjurkan oleh warga Indonesia di sini...alhamdulillah. Makan set nasi lauk ayam masak opor kalau tak silap ida.
Hari ke-3 ida & family berbuka di rumah sahaja dgn menu yang serba ringkas. Ini ajalah gambar yg sempat ida snap....tak sempat nak snap cantik bagai dah huhuu. Sebagai kenangan ida letak juga lah...
Menu iftar ke-3 :
  1. Sup tulang gaya Chef Wan...sumber resepi amik kt dapur CMG tqvm yer mat
  2. Potato Croquettes...nanti ida update resepi jika berkesempatan.
  3. Kangkung goreng belacan bersama ikan bilis
  4. Telur dadar berbawang kisar
  5. Puding karamel tanpa telur/Eggless Caramel Pudding...pernah buat sebelum ni..resepi Along Roz...tqvm
  6. Air bandung soda...emm nyaman sekali
  7. Buah oren dan kurma semestinya ada


Sekian saja utk mlm ini........dah nak titon dh, esok nk kena bangun seawal 2.30 pagi utk prepare 4 sahur.....insyaallah

7 comments:

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Salam Ramadhan untuk Ida yang jauh.Meriah tu.....lauk pauknya.

Mas Sani said...

Wahhhh yg ringkas aja dh meriah mcm tu kalo x ringkas mesti lagilah kan...seronoknya :-)

Asyifa Mustaffa said...

Salam Ramadhan utk sis yg berada di perantauan...

Gee® said...

Ermmm...mengancam iftar Ida tu... rajin sungguh laaaa.....

Nuwairani Ismail said...

ringkas2 pun tetap juga sedappp!

Outbound di malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

Anonymous said...

I think the admin of this web site is actually working hard in support of
his site, for the reason that here every data is quality based data.


Check out my web-site Pattaya Bar Girls Costs