My Cooking Dairy ..... From touch of my hand .... Some my story

Tuesday, November 22, 2011

Selitan Kenangan Di Lamar Majalah Jelita...


Salam buat semua kawan2 yang ida kenal dan tidak kenal di alam maya ini.....semoga hari Rabu ini menjanjikan sesuatu yang indah dan semoga setiap apa yang kita lakukan mendapat keberkatan dan dipermudahkan oleh yang maha Esa.

N3 ida hari ini cuma cerita yang dah lama.........baru ida berpeluang utk kongsi di sini.Ida abadikan di sini juga sebagai coretan kenangan pada ida dan blog Happy Cooking Time. Ida abadikan segala gambar2 menu dari blog ida yang keluar dlm ruangan 'Sajian Majalah Jelita Oktober, 2011' yang lepas. Dan juga satu hadiah dan penghargaan yang besar buat Happy Cooking Time juga. Apalah yang ada sangat dengan blog ida ni, masih tak ke mana, masih setahun jagung lebih, tidak la glamour seperti blog2 masakan yang lain pun. 
Jutaan terima kasih ida ucapkan kepada semua pengunjung yang sudi ke sini sama ada secara nampak atau secara silent reader dan tak lupa juga kepada semua followers.....domo arigatougozaimasu. Kepada yang tak sudi datang ida tak kisah semua tu, walaupun ida ada beberapa kali visit tapi dia tak der visit langsung w/pun kita pernah berselisih jalan masa nak balik dari ronda2.Itu pun ida tak kisah, may be ida ni peminatnya yang paling bawah sekali dari yang lain2 tu.....biarla sume tu.  Kadang2  ida pun tak dapat nak visit semua blog kawan2 yang ada.Faktor masa yang tidak mengizinkan juga. Ida minta maaf banyak-banyak jika ada blog kawan2 yang ida tak terkunjung balas......mungkin ida terlupa/ tak perasan. Sila ingatkan ida k....Follower pun masih tak seberapa, namun ida tak pentingkan sumer tu, sebab bukan itu tujuan ida berblogging. Berblogging hanya sekadar suka2 jer, ida abadikan sesetengah masakan ida di sini hanya sebagai memorie dan utk rujukan ida pada masa akan datang...disamping itu juga , ida boleh share sekadar yang termampu. Jika ada yang kekurangan apa yang ida share kat sini, ida minta maaf banyak2 sebab bila ida masak, kadang2 tu ida terlupa nak catit sukatan bahan dan main campak2 jer. Sesetengah menu masih ada lagi yang tak sempat nak update kat sini.Ye la, bila dah balik M'sia nanti, entah sempat entah tidak untuk berblogging semula. Sesetengah lagi masih ada yang tak sempat nak update kat sini.

Perantauan ida di Japan bermula pada akhir tahun 2009, beberapa bulan selepas itu bermula wujudnya blog HCT ni atas cadangan suami tercinta sendiri agar hasil air tangan ida ni diabadikan dalam blog sendiri sebagai kenangan dan secara tidak langsung boleh dikongsi bersama. Dialah orang yang mula2 membantu ida mewujudkan HCT, dialah pengkritik utama dari segi rasa menu yang ida masak, dari segi persembahan dan dari segi gambar2 yang ida ambil dan sehingga sekarang dialah yang membantu ida jika ada sebarang masalah dalam berblogging.
Terima kasih banyak2 bang......jasamu tetap ku kenang selama-lamanya


Ida copypaste email yang ida terima dari writer majalah Jelita pada 15 Ogos, 2011...

Kebenaran menyiarkan resipi dan gambar daripada blog.


Salam perkenalan.


Semoga puan sekeluarga sihat hendaknya dan selamat menjalani ibadah puasa.


Terlebih dahulu saya perkenalkan diri, nama saya Anis Mastura Remli penulis daripada Majalah Jelita. Begini, saya ingin meminta kebenaran puan untuk menyiarkan resipi pencuci mulut beserta gambar (bersaiz besar) menerusi blog puan, idaddapur.blogspot.com


Justeru, saya berharap mendapat kebenaran dan kerjasama daripada puan sekali gus dapatlah disiarkan dalam Majalah Jelita edisi Oktober 2011.


Sekian, terima kasih.


--
s Mastura Remli


Writer JELITA
Berita Publishing Sdn Bhd
No. 16-20, Jalan 4/109E
Desa Business Park
Taman Desa
Off Jalan Klang Lama
58100 Kuala Lumpur

cnp email seterusnya dari writer majalah pada 18 Ogos, 2011

Re: Kebenaran menyiarkan resipi dan gambar daripada blog.


Salam...oh terima kasih Ida.


Begini, Anis sudah pun memilih 7 jenis resipi daripada blog Ida (hehehe walaupun belum tahu tuan tanah blog nak bagi kebenaran atau belum ketika itu). Resipinya Anis boleh ambil daripada blog Ida, cuma gambar kami perlukan yang bersaiz besar. Mungkin Ida boleh email 2000pixel (300dpi). Ini untuk elakkan gambar pecah dan blur. Jadi, kerjasama daripada Ida, sangat diharapkan. Jelita juga akan kredit nama blog Ida pada page sajian itu. Cadangnya mahu gunakan untuk isu Oktober 2011. Kalau ada apa-apa, Ida boleh email saya ye. Terima kasih banyak-banyak.


1. Yogurt Fruity Bread Pudding
2. Cheesy Epal Blueberry Jelly
3. Fruits Custard Tart
4. Kek Kastard Pandan
5. Blueberry Buckle
6. Puding Tembikai
7. Three Layer Cheesecake

Dari ketujuh-tujuh resepi, ada juga resepi ida sendiri


Pesanan ida kepada penulis majalah Jelita, .....ida ucapkan berbanyak2 terima kasih di atas kesudiaan menyunting menu2 dari blog HCT yang tidak seberapa ini dan telah dimuatkan di dalam ruangan 'Sajian Majalah Jelita Oktober, 2011'. Terima kasih daun keladi he..he


Pesanan ida kepada semua penyumbang resepi........mekasih yang tidak terhingga dan tidak terbalas oleh ida...ida hanya mampu ucapkan terima kasih sahaja



Terdapat 7 resepi yang dipilih oleh penulis majalah. Pada muka surat pertama, terdapat kesilapan teknikal sedikit kat situ...gambar lain, resepi lain. Kata penulis, ini adalah kesilapan dari pihak grafik.

Kat sini juga ada kesilapan teknikal berlaku 'Blueberry Buckle' tu, gambarnya dok kat depan tadi...
Semoga berjumpa lagi di lain siaran....mungkin next week sebab selepas hari ini, ida agak sibuk sekali....ada hal sikit. Salam sayang dari ida...mmmuahhhh!!!

41 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum..tahniah yaa kak ida...maju setapak lagi... :))

nOOrsha said...

salam kak ida.. br je komen kat asam pedas, kuar n3 baru.. hehe..tahniah kak.. sbg sahabat blogger jiran sy turut berbangga ngan akak.. tahniah byk2.. moge idadidapur bertambah maju dimase2 akan datang.... :)


p/s : kak idaaaaaaa... nak saaiinnn.... hehe :)

Azlita Aziz said...

Assalamualaikum ida..

Tahniah dari akak juga.. Akak pun dah dapatkan majalah Jelita bila akak tahu resepi ida di siarkan dalam majalah tu. Banyak resepi yang menarik terutamanya menu dessert dan puding.
Memang berhajat sangat untuk mencuba! cuma mencari masa yang sesuai bila anak2 berkumpul time cuti sekolah ni. Insyaallah akak akan cuba sebab terdapat beberapa resepi yang betul2 menarik minat dan selera akak untuk merasa..

Seperti ida juga masa akak cukup terbatas untuk meninggal kan jejak walaupun blog ni antara blog yang wajib akak terjah..setiap hari.. sepuluh jari dipohon andai akak tak berkesempatan untuk membalas setiap kunjungan atas faktor masa dan line tenet yang amat membataskan..

Walaubagaimana pun akak tetap berikan sokongan pada semua adik2 blog yang pada akak sangat berbakat dan mempunyai sentuhan yang tersendiri..
Teruskan berblog!! dan semoga usaha yang kita lakukan di berkati oleh Nya.. Tahniah sekali lagi dari akak. :D

NoorMasri said...

assalamualaikum Ida....sekalung tahniah dari akak !

Amie said...

wah! mantap Ida.... tyeruskan usaha masak-masak ni...tumpang bangga dengan kejayaan Ida...

anymz said...

tahniah ida...penat lelah berbaloi2 ya tak?..
gembira sgt lepas seorang demi seorang teman2 alam maya ni muncul di majalah2..siapa sangka langkah ini boleh pergi jauh kan?..
keep up the good work ida.all the best dari akak anymz@mykitchen..

Gee® said...

Bravo...bravo...!! tahniah ida... k.gee tumpang bangga...k.gee pon mmg selalu rujuk resipi2 ida ni bila nk memasak... gmbr2 pon cantek... LOL...

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Tahniah ida.wah dah glamour ni.

Ayu said...

Assalam ida,
wah!!! tahniah dari akak..
well at least berbaloi juga blogging nikan ida, dapat juga gamabr2 dari blog ida ni dimasukkan dalam majalah.. cantik2 pulak tu..tumpang bangga ni..good job ida..dan semuga lebih meriah lagi blog ida nanti ya..

dZana said...

tahniah ida.. smga terus rajin berkarya didapur.. tumpang gembira..

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

sugoiiiii
terharu lap ayaq mata ni (terlebey over ni....)
duduk di perantauan pow recipe boley masuk majalah ....i`m so proud of u kak ida....ramai gak yg dah masuk majalah ekkk...rasa dulu ros JMC pun ada masuk gak ek...then k.ida then sapa plak lepas ek....best layan2 blog masakan ni....omedetou kak....p/s::ikan pari ada lagik x???

rahel said...

Salam Kak Ida,waaa tak prasan pulak ada resepi kat majalah Jelita..harap2 majalah tu masi ada kat kdi..boleh la cuba resepinya.

Tahniah Kak Ida,teruskan berblog n share resepi.

Mieza said...

Salam ida..wahhh suka nya resepi ida tersiar dalam jelita..kenapa lambat post entry ni..nak gi beli jelita tu dah abis..gambar2 ida dalam blog ni memang cantik2..mmg wajar dapat pengiktirafan jelita tu..tahniah..mieza tumpang gembira..mieza bangga gitu dapat kenalan dgn idadidapur...nanti ptg kang nak try visit satu lagi kedai magazine kot2 dia masih ada stok bulan oktober ni..mieza tak nak ketinggalan utk memiliki mag yg siarkan air tgn ida ni..tahniah dear!

ucubakery said...

Tahniah 3x....alhamdulilah berkat usaha selama ini kiranya berbaloi2...
semoga ida terus maju di masa hadapan....suke..suke..suke..

maz said...

Salam singah dri bahrain ida...TAHNIAHHH ye atas kjyaan dpur ida melakar crita dlm Jelita....smga ida trus maju...mksih ye sdi jnguk kita yg skjap ada skjap ilang ni..hehee..

Yat Maria said...

Congratz dear...

memang u deserve it..yr pics are fabulous!

nur easy said...

salam tahniah.. semoga lebih maju pada masa akan datang dgn cara kita sendiri ;)

Mamasya said...

Aslmkum Ida

Tahniah buat Ida...akak tumpang gembira....moga terus memberi semangat utk Ida kongsi resepi menarik di blog. syabas !

MOKCIK AZWA said...

Tahniah Ida...

memang layak masuk dalam Majalah sebab gambar2 makanan yang disediakan oleh Ida dipersembahkan dengan cantik sekali dalam blog ini. Azwa suka resepi yang Ida masak, Ida buatnya nampak sangat simple dengan hasil yang sangat mengagumkan.. bravo..

K.Nor said...

tahniah ida.. bertambah lagi geng masak2 yg dilamar jelita ... hehe

memang gambar2 ida cantik2 belaka.. tahiah ya...

quinnie said...

akhirnya dpt jugak saya tengok gambarnya..hehehhe...tahniah kak...

E-na Zarina said...

akhirnya dpt gak tgk isi jelita ni...keep up d god job...congrats once again...;)

Maira Anjami said...

wa~~sugoi2..tahniah kak ida^^..tumpang seronok..hihi

K.zai said...

salam ida..maaf akak lmbt sampai..majalah ni dh jd koleksi akak..mmg cantik2 gmbr nye..akak simpan wat kenangan dr kwn bloger..tahniah ye ida..semoga HCT akan menghasilkan resepi2 yg meletup akan dtg..

Nuwairani said...

tahniah kk ida....nani belom berkesempatan lg nk tgk majalah ni...hari tu tak sempat nk cari majalah ni di bndr..

lina said...

salam tahniah ida..semoga terus maju jaya

Anna Qawina said...

aslmkm..wah..tertinggal bnyk n3 kita tak tgk ni..huhu..Tahniah2...cantik gambo dlm majalah tu..kna godek blog ni cari rsp tu, majalah kita tak beli..hehe

cik norai said...

mantap k ida!!

Unknown said...

sorry kak lambat singgah sini...tertinggal n3 dah saya ni.biasala timing tak sama ni..org sana dh tido org sini baru bgn tido..hehe

apapun Tahniah diucapkan pada akak yer...tumpang gumbira juga. gambar akak semua cantik dan terbaik.saya suka tgk:)

Kamalia said...

akk,sori lmbt wish..
tahniah kak ida..bestnye dpt masuk majalah resipi2 akk tuh.mmg gambar yg akk letak sume cntik2..sy suka..
tahniah sekali lg..:))

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ida..TAHNIAHHHH!!!

Faiz said...

Salam kak Ida, tahniah!!insyaallah mereka2 yg mencuba resepi tuh mendapat hasil yg memuaskan

rostina76 said...

salam ida...wahhh!!!hebatnye dia msk majalah. mmg u layak bcoz semua resepi tu nampak menarik. congrats fr me ur new fan.hehe!

Juwita Jamaludin said...

Kak ida .. Maaf lanbat sampai laptop share sejsk akhir2 ni.. Thanks share gambar2 dlm magazine tu.. Syok tgk kak.. Tapi gambar2 akak memang lawa pun..:)

JaSSNaNi said...

asalamualaikum ida...
wahhh dah di lamar ye.. TAHNIAH.. :) moga terus maju dan berjaya ye.. :)

kasihredha said...

tahniah ida
ikut merasa gembira :)

inahar ali said...

tahniah ye ida..nnti akak kena beli gak majalah jelita nih..hrp msh ada kt kedai..hehe!

Asmara said...

tahniah kak! tak dapat beli dapat tengok dari sini pun jadilah. tumpang bangga sekali. ecece.. heheh.. selamat maju jaya buat akak! :D

Kak Nik Ja said...

banyak2 tahniah dari mokwo jugak!!:)

Anonymous said...

pay day loans uk

totally free online dating sites
best dating websites 2012
jewish speed dating nyc
lonely married
lonelycheating wives
Credit Card Consolidation Loan
http://thescarygame.com
Hotels In Tbilisi

Anonymous said...

" At this point, it might seem for your requirements that this solution to this problem is a major, "DUH.
I just realized how essential time is when you try to get your ex back.
The problem with that is you can't really win back a woman once she's decided that
she's done.

My page - how to get my girlfriend back (http://sito-web.org/speedy-programs-get-ex-back-uk-2)