My Cooking Dairy ..... From touch of my hand .... Some my story

Thursday, September 15, 2011

Alhamdulillah, dapat juga merasa....

Ketupat nasi dan lemang pemberian kawan hubby yang datang  berkursus di sini beberapa hari selepas raya hari tu. Serunding daging pun dia bagi juga. Alhamdulillah......mekasih banyak2.
Walaupun rupa dia dah tak cantik tapi alhamdulillah dapat juga merasa. Buah manggis ni cerita lama dah...hubby beli kat Costco..hubby angkat 3 pkt masa tu.

23 comments:

kasihredha said...

wahhh ketupat dan lemang dah samapai jepun.
Dapat le ida & family rasa kan.

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum ida...
ketupat, lemang n serunding mmg best... sampai gak kat jepun yer ida... Alhamdulillah..

tun_telani said...

wah.. tun yg mmg duk sini pun dh lama xmkn ketupat tuh. hehe.. skrg semua pakat msk nasi himpit dlm plastik tu je kan ;)

Deliah's Deli said...

selamat hari malaysia..cantik header baru!

nur easy said...

alhamdulillah.. dapat rasa y asli..;)
manggis kat sini 98y seketul..

NoorMasri said...

Assalam Ida.....mesti sayang nak makan ketupat dan lemang tu kan.....barang berharga tu hehe

Ida,Japan said...

k'kasih.....w'pun jauh beribu batu, ia tetap sampai nihon kak,alhamdulillah..

K'diana.....sampai2 sampai jugakkk....dpt la merasa


Tun...walaupun serupa tapi tetap tak sama rasanya nasi impit dlm plastic dgn ketupat nasi dlm daun kelapa ni

Ida,Japan said...

Del...mekasih del..

Nur....mahalnyer...kt costco tak der la sampai 98y sebiji nur

K'Nor..tu la, simpan karang kut basi pulak...telan ajer la kak...alhamdulillah dpt merasa jugak

nuwairani ismail said...

baiknya org tu tolong bawakan ke sana...siap yg dalam daun kelapa lagi...

Acik Erna said...

assallam ida..alhamdulillah..dapat jugak ida merasa ketupat dan lemang..

Ida,Japan said...

nani....tu yg speacialnyer..aroma daun2 tu yg penting

k'erna....ye kak, alhamdulillah...sgt2 berterima kasih kpd pemberi

アヌム ちゃん said...

tiba2 rasa nak makan manggis..isk2

nOOrsha said...

salam kak ida.. sy x kisah sangat ketupat lemang tu.. sy lebih kisahkan header akak yg menggiurkan tu.. cokelat!!~ huhuhuh..dah ler tgh pantang ni akak tunjuk cekelat ler pulak.. sedapnye... huhuh

Juwita Jamaludin said...

dapat juga makan ye.. bagus la kawan tu siap bawa lagi.. rezeki namanya tu.. manggis manis kan ita pun beli juga kat costco..:)

Dr. Ben said...

buah masuk melalui airport boleh ye?

cikmanggis said...

wah Cik manggis pun sampai kat Jepun hehe.Alhamdulillah Ida dah dapat makan lemang dan rakan rakannya..dah tak kempunan kan.

Ijah EmoTemo said...

wahh! best nya! hihi dah lama xmkn manggis hihi.

Naz said...

Assallamualaikum Ida..
Wahhhh..berwajah baru rupanya dapur Ida.. Cantik..
Naz suka sangat makan buah manggis.. Best! Naz tak balik kelantan la Ida sbb mmg duduk sini. Raya ari tu balik my hometown, Melaka...

Amie said...

Assalam Ida,
tentu seronok dapat ketupat & lemang... dapat ubat rasa rindu kampung laman....

Ayu said...

Assalam ida,
selamat hari raya & maaf zahir batin buat ida & family ya..
wah dapat juga lepaskan rindu nak makan ketupat & lemang tu ..rasanya macam dapat emas gitu kan ida....shukur alhamdullilah..cian akak dapat bayangkan kerinduan ida tu ..

Ucu Faridah said...

orang kt jepun dah pun merasa manggis tapi ucu yg kt selangor ni tak dapat2 lagi buah tu...huhuhu sedih2...

Juwita Jamaludin said...

kak ida.. cajun tu ita cari kat jepun ni memang tak de.. so pesan kat kakak pos barang hari itu.. dapat la merasa guna cajun.. sedap kak tambah cajun dlm masakan.. tak de adik2 yang balik msia ke pesan la suruh beli..:)

anie,Nagoya said...

jauh ketupat n lemang dtg.alhamdullillah...dpt merasa.nak cite cikit.ms nak g ambil kuih kat umah kawan adik, kebetulan anak kawan adik tu bawa lemang.kita tnya; "bawa apa tu dik?w,pun dah tahu lemang)

bdk tu jwp; "bawa ketupat"..tiba2 mak dia jwp."bkn ketupat le, lemang"hahahaha...terbahak tawa.