My Cooking Dairy ..... From touch of my hand .... Some my story

Friday, December 10, 2010

Crunchy Chicken Wings with parsley

Tak boleh makan chicken wing kat KFC....dpt yg ni pun jadi la..dah sikit boleh hilangkan rasa rinduuu


Bahan-bahan :

  • Dlm 10 ketul kepak ayam
  • 3-4 ulas bawang putih dikisar/ditumbuk halus*
  • 1/2 sd teh serbuk lada sulah *......boleh lebihkan
  • 1/4 sd teh serbuk lada hitam *.....boleh lebihkan
  • 1 sd teh serbuk kari *
  • garam secukup rasa*
  • Sedikit air perahan lemon....dlm 1 hiris kecil *
  • 1/2 sd teh serbuk pati ayam *
  • Optional....boleh tambah sedikit serbuk cili kalau nak pedass *
  • 1 sd teh daun parsley yg serbuk
  • 1 1/2- 2 cwn serbuk roti/bread crumbs
  • 1/2 cawan t.beras....ida tak der, pakai tepung jagung je ni..kalau t.beras lg ranggup
  • 1 biji telur

cara-cara :

  • Gaulkan kepak ayam bersama bahan *
  • Gaulkan semua kepak ayam bersama tepung tadi
  • Curahkan telur, gaul lagi
  • Satukan bread crumb bersama parsley di dlm mangkuk
  • Ambil satu2 kepak ayam tadi....lumurkan dengan bread crumb
  • Goreng di dlm minyak yg banyak sehingga masak & garing

3 comments:

anie,Nagoya said...

ohayou....

nak copy resepi.akhirnya...kuar jg dia dari bertapa.hihihihi....ni ujung thn lagi cibuk.kan?nak lap2 umah, kemas sana, kemas sini.cuma bz kemas-mengemas itu tuk org jepun je ke?

kak Erna said...

ida..lama tak muncul..dan..sekali resepi yang sedap lagi..
tuk anie tu...kat mesia pun orang kemas rumah jugak tau..he he..

hana said...

salam ida... g mano ida oii kok lama beno ekau bertapo! nampak sodap kepak ayam nih.. ba mai 2 ketui den nak ghasooo..